Spacer po zdrowie

Komunikat o błędzie

Notice: Undefined property: stdClass::$comment_count w comment_node_page_additions() (linia 728 z /home/wcrs/domains/wcrs.pro-linuxpl.com/public_html/drupal/drupal_7/modules/comment/comment.module).

Wakacje zbliżają się ku końcowi. Temperatura za oknem bezlitośnie przypomina o nadchodzącej jesieni. Nie oznacza to jednak, że musicie pożegnać się z dobrym nastrojem i powitać nudę. Jest wiele aktywności, które mają zbawienny wpływ na samopoczucie oraz zdrowie. Tym razem proponujemy coś, co nie wymaga specjalistycznego sprzętu, jest proste i dostępne dla każdego bez względu na wiek czy płeć. Są to… spacery!

Spacerować można wszędzie i o każdej porze roku. Wystarczy stosowny do pogody ubiór i można ruszać przed siebie. Każda wędrówka dotlenia nasz organizm, dzięki czemu czujemy zastrzyk energii, zwiększa się nasza koncentracja i lepiej śpimy. Marsz sprawia, że mamy lepszy nastrój poprzez uwalniane endorfiny. Spacer to świetny sposób na rozładowanie stresu. Regularne przechadzki wzmacniają odporność i stanowią formę profilaktyki dla chorób układu sercowo-naczyniowego, cukrzycy, osteoporozy, schorzeń kręgosłupa oraz wielu innych chorób. Wzmacnia się nasze serce, stabilizuje się ciśnienie krwi, a mięśnie stają się bardziej sprawne i wytrzymałe. Spacerowanie obniża stężenie złego cholesterolu i pomaga utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, a także zwiększa wchłanianie wapnia, co wzmacnia nasze kości. Systematyczne wędrówki przyspieszają metabolizm, poprawiają kondycję i pomagają pozbyć się zbędnych kilogramów - jest to wspaniała alternatywa dla osób walczących z nadwagą lub otyłością. Godzina szybszego spaceru pozwoli spalić nawet 300 kcal!

Chód to ruch całkowicie naturalny dla naszego organizmu, przez co określa się go mianem najbezpieczniejszej i najbardziej uniwersalnej formy aktywności. Spacer niekoniecznie musi być intensywnym wysiłkiem fizycznym - to Ty decydujesz o dystansie i tempie marszu.

Aby znacząco zmniejszyć ryzyko miażdzycy oraz innych schorzeń, zaleca się spacer przynajmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut. Jednak im częściej i dłużej będziesz wędrować - tym lepiej dla Twojego zdrowia. Pamiętaj, aby po posiłku odczekać co najmniej pół godziny, a także wziąć ze sobą butelkę wody.

Tagi: